فرایند چاپ استیکرهای ماشین چگونه است؟

چاپ استیکرهای ماشین

فرآیند چاپ استیکرهای ماشین چگونه است؟ آیا می‌دانید این استیکرها جهت چاپ شدن بر روی ماشین چگونه آماده می‌شوند؟ استیکرهای ماشینی جهت نصب شدن بر روی انواع خودروها چاپ می‌شوند و می‌توان گفت جز استیکرهای پرطرفدار و شناخته شده هستند، چون با استفاده از آنها ما می‌توانید بسیار ساده و آسان مطالب مورد نظر خودتان را بر روی انواع خودروها چاپ کرده و در روند تبلیغات نیز از آنها استفاده کنید. این استیکرها در واقع نوعی سازه‌های تبلیغاتی محسوب می‌شوند، اما فرایند چاپ استیکرهای ماشین کار دشواری نیست و در واقع از شیوه‌های کم خرج و ارزان برای تبلیغات مختلف محسوب می‌شود. در این مقاله فرایند چاپ استیکرهای ماشین را بررسی می‌ کنیم.

استیکرهای ماشین

گفتیم که استیکرهای ماشین در واقع جز استیکرهای پرطرفدار، شناخته شده و مهم هستند و برخلاف آنچه که به نظر ما می‌آیند، در واقع این استیکرها به عنوان سازه‌های تبلیغاتی ساده و ارزان قیمتی هستند که کلیه قوانین و چهارچوب‌ها و البته بسیاری از محدودیت‌های تبلیغاتی در خصوص آنها رعایت شده است. در کشور ما چاپ کردن استیکرهای ویژه ماشین معمولاً توسط شرکت‌های مختلف چاپ و بسته‌بندی انجام می‌شود که از جمله این شرکت‌ها تولید کنندگان محصولات غذایی هستند، به همین دلیل اغلب شاهد این هستیم که بیشتر فروشندگان و حتی تولید کنندگان بسته‌بندی انواع مواد غذایی در کنار بیزینس و فعالیت خودشان به ارائه مستقیم انواع استیکرهای ماشین جهت تبلیغات می‌پردازند. این تولید کنندگان و کارخانه‌ها از جمله کارگزارها و عواملی هستند که کلیه مسئولیت‌های چاپ استیکر یعنی مرحله اندازه‌گیری کردن، زیرساخت‌ها، چاپ و اجرا را انجام می‌دهند، در کنار آن طراحی نیز یکی از وظیفه‌های این صنف می‌باشد. این سازه‌های تبلیغاتی هر کدامشان مدیریت هنری، گرافیک، طرح و بازاریابی خاص و مخصوص به خودشان را دارند.

اخذ مجوز جهت چاپ استیکر

لازم است که شخص سفارش دهنده و متقاضی چاپ استیکر پیش از هر اقدامی نسبت به دریافت و اخذ مجوزهای لازم در این خصوص اقدام کند که در این زمینه پلیس راهور و سازمان‌ زیباسازی جزو سازمان‌هایی می‌باشند که لازم است شما جهت دریافت مجوز به آنجا مراجعه کنید، یعنی تنها با داشتن مجوز شما اجازه نصب کردن استیکرهای مختلف برای انواع اتومبیل‌ها از جمله کامیون، اتوبوس و هر وسیله نقلیه دیگری را خواهید داشت.

چاپ استیکر روی ماشین

روش‌ های متداول چاپ استیکر ماشین

چاپ استیکر بر روی ماشین به روش‌ های متداولی انجام می‌ شود که عبارتند از:

  • چاپ لیزری لیبل

چاپ دیجیتالی لیزری روی کاغذهای مختلف چسب‌دار انجام می‌شود که تحمل حرارت حاصل از هیتر دستگاه چاپ را دارند و این لیبل‌ها در صنایع مختلفی مانند صنعت مواد غذایی، صنعت دارویی مانند چاپ برای شیشه داروهای گیاهی، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی مانند انواع پاک کننده‌ها و شوینده‌ها و غیره کاربرد دارد.

  • چاپ استیکر اکوسالونت

این‌ نوع از چاپ معمولاً با مواد اولیه‌ای مانند پلاستیک یا پلی پروپیلن انجام می‌شود که در برابر هر گونه حرارت، کشش، پارگی و مواد شوینده کاملاً مقاوم است، به همین دلیل یکی از گزینه‌های خوب جهت چاپ استیکر بر روی ماشین محسوب می‌شود که علاوه بر آن در صنایع دیگری مانند صنعت شیمیایی، صنایع خودرویی و غیره کاربرد دارد. چاپ لیبل صنعتی، لیبل لوازم یدکی انواع خودروها و همچنین لیبل جهت درج کردن برای برخی از محصولات تولیدی یا خودروهای مختلف در این دسته قرار دارد.

  • جنس ابعاد و ماندگاری استیکرها

استیکر و لیبل هایی که برای چاپ بر روی خودرو انتخاب می‌شوند، در انواع مختلف استیکر شیری، شبرنگی، مش شیشه‌ای و شیشه‌ای کریستالی هستند که در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابلیت چاپ را دارند، برخی از آنها از جنس پی‌وی‌سی هستند. دوام آنها در محیط‌های بیرونی و مکان‌هایی که مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرند، حدود ۵ سال می‌باشد، به این ترتیب برای استفاده بر روی اتومبیل گزینه مناسبی هستند، از طرفی اگر از روکش‌های لمینت سرد و گرم بر روی آنها استفاده شده باشد، مقاومت استیکر در برابر هر گونه خش و سایشی بالا رفته و دوام و پایداری آن بیشتر خواهد بود.

نوع استیکرهای شیری که به آن وینیل زمینه سفید هم می‌گویند، نیز از جنس پی‌وی‌سی است که در قسمت پشتی آنها جهت چسباندن بر روی انواع سطوح یک لایه چسب‌دار قرار گرفته است. از آنجایی که زمینه این استیکرها سفید است، به هیچ وجه نور را از داخل خودشان عبور نمی‌دهند و از طرفی پشت آنها دیده نمی‌شود و تنها از یک سمت قابل دیدن هستند. این استیکرها در دو نوع مات و براق تولید می‌شوند. در واقع طی فرایند چاپ استیکرهای ماشین این نوع از استیکر به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شده است که به علت ویژگی ذکر شده در بالا جزو بهترین استیکرها می‌باشد، از طرفی نیز در برابر هر گونه پاره شدن نور یا رطوبت مقاومت دارد. حتی نصب و جداسازی کردن آن آسان است، به این ترتیب شما می‌توانید با هزینه‌های کمی هر گونه تبلیغاتی را بر روی این نوع از استیکرها انجام دهید.

گزینه دیگری که به عنوان استیکر مورد استفاده بر روی خودروها تولید می‌شود، استیکرهای شبرنگ هستند که به صورت بافت های لانه زنبوری تولید شده‌اند. جنس آنها نیز از پی‌وی‌سی فوم می‌باشد که علاوه بر انواع خودروها امکان استفاده از آن بر روی هر گونه سطوح گچی یا چوبی نیز وجود دارد. در واقع فرایند چاپ استیکرهای ماشین فرایندی آسان است و تنها نیاز است که تولید کننده آن را با مواد اولیه با کیفیت و متناسب با شرایط آب و هوایی محیط مورد استفاده تولید و عرضه کند، از طرفی چون این استیکرها از تنوع بالایی برخوردار هستند، به این ترتیب دست تولید کننده نیز بابت تولید کردن هر گونه استیکری کاملاً باز است. پس از چاپ کردن نیز با استفاده از برخی دستگاه‌های به روز و متناسب با درخواست و نیاز مشتری معمولاً کار لمینت بر روی چاپ‌ها انجام می‌شود، سپس مرحله برش و نصب به صورت استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی انجام می شود که البته مکان نصب کردن نیز باید کاملاً تمیز باشد، سپس با توجه به متریال‌های زمینه‌ای کار نصب انجام شود که در یک روش بسیار ساده با استفاده از مخلوط مایع ظرفشویی و آب کار چسباندن استیکر انجام می‌ شود.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله فرایند چاپ استیکرهای ماشین را بررسی کردیم. باید بگوییم که چاپ استیکرهای ماشین کار چندان دشواری نیست و معمولاً تولید کنندگان مختلف از جمله تولید کنندگان محصولات غذایی بسته‌بندی شده این کار انجام می‌دهند که البته در ابتدا باید مجوز هرگونه فعالیتی را داشته باشند تا بتوانند این استیکرها را مطابق با قوانین جاری بر روی خودروهای مختلف نصب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر مارا دنبال کنید، با تشگر از همراهی شما. پرینت لوتوس برای شما بهترین هارا ارزو می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما