7 روش نصب استیکر روی سطوح مختلف شیشه، ماشین و کرکره

روش نصب استیکر روی سطوح مختلف

آیا با روش نصب استیکر روی سطوح مختلف مانند شیشه، ماشین و کرکره آشنا هستید؟ نصب استیکر برای سطوح مختلف یکی از راه‌های ایجاد جذابیت بصری بیشتر برای سطوحی از جمله شیشه، ماشین، کرکره، یخچال، دیوار و غیره می‌باشد که در صورت نصب درست آن یک سطح کاملاً جذاب و دلخواه برای خودتان ایجاد خواهید کرد، اما موضوع مهم چگونگی نصب استیکر بر روی این سطوح است که باید به درستی انجام شود، البته تخصص و مهارت خاصی جهت نصب کردن این استیکرها نیاز نیست و اگر کمی استعداد به خرج دهید، به آسانی می‌توانید آنها را نصب کنید. در این مقاله نحوه نصب استیکر بر روی سطوح مختلف شیشه، چاپ استیکر ماشین و کرکره را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با استیکر ها و روش نصب استیکر روی سطوح مختلف

استیکرها متنوع هستند و هر کدام از آنها جهت نصب متدهای خاص خودشان را نیاز دارند، از طرفی نیز نصب کردن آنها بر روی سطوح مختلف مانند اتومبیل، شیشه، کرکره و غیره نیاز به تکنیک‌های جداگانه‌ای دارد، به همین جهت نصب کردن استیکر بر روی سطوح مختلف را به طور جداگانه توضیح می‌ دهیم:

  • نصب استیکر بر روی شیشه

پیش از سفارش استیکر برای شیشه بهتر است با نحوه نصب آن نیز آشنایی داشته باشید. برای دانستن روش نصب استیکر روی سطوح مختلف در صورت نیاز به مشاوره خرید استیکر شیشه نیز می‌ توانید اطلاعات لازم را از فروشنده به دست بیاورید. معمولا نصب کردن و چسباندن استیکرها بر روی سطوح صیقلی کاملاً مشابه هم است، به همین جهت این استیکرها بر روی سرامیک، شیشه، دیوارهای با رنگ روغنی، سطوح استیلی و غیره به طور یکسانی انجام می‌ شود، اما بهترین روش جهت نصب آن بر روی شیشه این است که شما از مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید، چون این محلول از تشکیل شدن حباب در زیر استیکر پیشگیری می‌ کند. برای این کار نیز باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا سطح مورد نظرتان را از هر گونه آلودگی مانند گرد و خاک و چربی پاک کنید.
  2. مقداری از مخلوط مایع ظرفشویی و آب را آماده کرده و در داخل آبپاش بریزید.
  3. کمی از مخلوط را بر روی سطوح پاشیده و سپس استیکرهای مورد نظر را بر روی آن بچسبانید.
  4. با استفاده از یک کاردک نرم استیکر را سر جای خودش فیکس کرده کنید تا مخلوط مایع ظرفشویی و آب اضافه از قسمت زیر آن خارج شود.
  5. از یک گوشه رول به آرامی لیبل پشت استیکر را بکنید.
  6. اگر باز هم در زیر استیکر حباب مانده است با استفاده از کاردک به آرامی آن را خارج کنید.
  7. دو تا سه ساعت زمان دهید تا استیکر بر روی سطح مورد نظر به خوبی بچسبد.

نصب استیکر روی شیشه

  • نصب استیکر بر روی ماشین

چگونگی نصب استیکر بر روی ماشین کمی متفاوت است، چون گاهی ممکن است بدنه ماشین دارای پستی، بلندی و فرورفتگی باشد، به همین دلیل نمی‌توان از مخلوط مایع ظرفشویی و آب برای آن استفاده کرد، چون حتی اگر با این محلول استیکر مورد نظرتان را بچسبانید، تنها چند روز دوام آورده و پس از آن به تدریج جدا خواهد شد، به همین دلیل باید استیکر به طور کاملاً خشک چسبیده شود. این کار طبق مراحل زیر قابل انجام است:

  1. ابتدا سطح مورد نظر را به طور کامل بشویید تا هیچ گونه آلودگی بر روی آن باقی نماند، سپس کاملا خشک کنید.
  2. استیکر را بر روی سطح خاصی که از پیش تعیین کرده‌اید قرار داده و به وسیله چند تکه چسب کاغذی آن را سر جای خودش ثابت کنید.
  3. حال از یک سمت لیبلی که در پشت استیکر قرار دارد آن را به آسانی جدا کرده، سپس به وسیله یک کاردک استیکر را بر روی بدنه بچسبانید.
  4. این کار نیاز به ظرافت و دقت دارد تا در زیر استیکر حباب به وجود نیاید.

دقت کنید اگر در زیر استیکر حباب باقی ماند، اما با استفاده از کاردک نتوانستید آنها را جدا کنید، تنها یک سوزن نیاز دارید که بتوانید سوراخ‌های ریزی در قسمت حباب‌ها ایجاد کنید. پس از ایجاد سوراخ با کاردک هوای اضافی همان قسمت را خارج کنید، سپس یک بار دیگر کاردک را بر روی استیکر بکشید تا کاملا صاف شده و به بدنه ماشین بچسبد.

نصب استیکر روی ماشین

  • نصب استیکر بر روی کرکره

چگونگی نصب استیکر بر روی کرکره با دو مورد قبلی کمی متفاوت است، یعنی می‌توان گفت که یک کار تخصصی و سخت می‌باشد، چون در چنین حالتی شما سطح صاف ندارید و در این حالت امکان ایجاد شدن حباب در زیر استیکر زیاد است، اما از آنجایی که سطح کرکره‌ها نیز کاملاً صاف و صیقلی می‌باشد، بنابراین مراحل چسباندن استیکرها دقیقاً مانند چسباندن استیکر بر روی شیشه می‌باشد، یعنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و تنها تفاوت آنها در صاف نبودن سطح کرکره است، به همین دلیل اگر تسلط کافی به این کار ندارید باید از یک فرد با تجربه کمک بگیرید. اما چند نکته زیر را هنگام نصب کردن استیکر بر روی کرکره در نظر داشته باشید:

  1. جهت افزایش یافتن عمر استیکر از آن در برابر رطوبت، نور آفتاب و غیره محافظت کنید.
  2. جهت تمیز کردن استیکرهای استفاده شده بهتر است که از یک پارچه نم دار استفاده کنید.
  3. هرگز برای پاک کردن و تمیزی استیکرها از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.

با رعایت کردن نکات ذکر شده در این بخش شما به آسانی می‌توانید انواع استیکرها را بر روی سطوح مورد نظرتان نصب کرده و زیبایی بصری خوبی را به وجود بیاورید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله چگونگی روش نصب استیکر روی سطوح مختلف را بررسی کردیم. استیکرها با طرح‌ها و رنگ‌های کاملاً جذاب جهت ایجاد کردن زیبایی بصری بر روی سطوح مختلفی مانند دیوارها، کرکره، شیشه اتومبیل‌ها، شیشه مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و غیره نصب می‌شوند، اما موضوع مهم در این خصوص چگونگی نصب استیکر است، یعنی شما باید بتوانید به طرز درستی آنها را بچسبانید که در قسمت زیر استیکرها حباب ایجاد نشود و در نهایت یک زیبایی و جذابیت خوبی را به وجود بیاورید. در سایت … بیشتر با چگونگی نصب استیکر بر روی سطوح مختلف مانند ماشین، کرکره و شیشه، نحوه سفارش استیکر برای شیشه و نحوه مشاوره خرید استیکر شیشه آشنا شوید. آشنایی با نحوه درست نصب کمک خواهد کرد تا بتوانید زیبایی بیشتری را پس از نصب انواع استیکر داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما