مهم ترین تفاوت انواع کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی

تفاوت کاتالوگ و بروشور

تفاوت کاتالوگ و بروشور در چیست؟ درواقع کاتالوگ، تراکت و بروشور جزو مهم ترین ابزار های تبلیغاتی به شمار می آید. با ما همراه باشید تا به بررسی مهم ترین تفاوت انواع پوستر و بروشور تبلیغاتی، سفارش و قیمت بپردازیم.

منظور از کاتالوگ چیست

کاتالوگ یکی از ابزارهای اصلی در تبلیغات چاپی است که به طور کلی در اندازه ‌های استاندارد تهیه می ‌شود. انواع کاتالوگ از صفحات متعدد تشکیل شده است. کسب و کارها برای معرفی محصولات و برند های خود از این ابزار همراه با دیگر ابزارهای بازاریابی استفاده می‌کنند.

این دفترچه اطلاعات جامعی از محصولات و خدمات را ارائه می ‌دهد و مخاطبان می‌ توانند با مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات یا خدمات آشنا شوند. انواع کاتالوگ یک لیست سازماندهی شده از اطلاعات بوده که به صورت منظم برای اهداف خاص ارائه می شود تا بتوان به هر موضوعی در آن دسترسی پیدا کرد.

بروشور چیست

بروشور ها درواقع کاتالوگ هایی هستند که برای معرفی یک محصول خاص که به صورت کاغذی چاپ شده، به کار می ‌روند. هدف اصلی از چاپ بروشور بازاریابی و معرفی کلی تبلیغات مورد نظر است.

تفاوت اصلی کاتالوگ و بروشور

فرق اصلی بین کاتالوگ و بروشور در محتوا و اهداف آن ها است. کاتالوگ حاوی تمامی محصولات و خدمات یک مجموعه است و جزئیات کامل و شامل از هر کدام را ارائه می ‌دهد، در حالی که بروشور فقط بر روی برخی محصولات و خدمات خاص تمرکز دارد و به طور برجسته اطلاعات آنها را ارائه می ‌دهد.

کاتالوگ اطلاعات جامع و دقیقی ارائه می ‌دهد و به عنوان یک کتابچه شامل جزئیات کامل از محصولات استفاده می ‌شود، در حالی که بروشور ها تک برگه ‌ای چندلتی هستند و به طور عمده برای معرفی شرکت، محصول یا خدمات خاص به کار می‌ روند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه چاپ، تراکت و بروشور به چاپ لوتوس مراجعه کنید.

انواع کاتالوگ و بروشور

تفاوت های ساختاری بروشور و کاتالوگ

ترتیب طراحی

در کاتالوگ‌ ها، به طور معمول مطالب به ترتیب خاصی قرار دارند. اغلب بر اساس حروف الفبا، و ترتیب های خاص دیگر طراحی می شود.  در بروشورها معمولاً ترتیب مشخصی وجود ندارد.

محتوا ارائه شده

کاتالوگ‌ ها دارای اطلاعات جامع و کامل درباره شرکت، تاریخچه و محصولات هستند، در حالی که بروشورها توضیحات مختصری درباره شرکت و محصولات انتخابی را با توجه به اهداف بازاریابی ارائه می‌ دهند.

تصاویر استفاده شده

کاتالوگ ‌ها حاوی تصاویری از محصولات بوده اما بروشور ها عموماً تصاویر رنگی و جذاب دارند.

تفاوت تعداد صفحات

بروشورها معمولاً به صورت تک برگ هستند، در حالی که کاتالوگ‌ها حداقل در چند صفحه منتشر می ‌شوند.

صحافی

صفحات موجود در کاتالوگ‌ ها با روش‌های صحافی مانند منگنه یا سیم کشی به هم وصل می ‌شوند. در بروشور ها به صورت تک صفحه ای بوده و تا میخورد.

متریال ساخت بروشور و کاتالوگ

کاغذ مورد استفاده در تراکت‌ها برای تبلیغات عمومی معمولاً یک لایه کاغذ نازک است، در حالی که کاغذ استفاده شده در ساخت بروشورها معمولاً محکم‌تر و با روغنی بودن است تا دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

قیمت بروشور و کاتالوگ

قیمت بروشور و کاتالوگ به ابعاد، محتوا، و کاربردهای آنها بستگی دارد. پس یکی از مهم‌ ترین تفاوت ‌ها بین این دو، قیمت چاپ آن ها است. معمولاً قیمت چاپ بروشور نسبت به چاپ تراکت بیشتر است. در ادامه به تفاوت های قیمتی بروشور و کاتالوگ می پردازیم.

اندازه و ابعاد

بروشور ها معمولاً بزرگ تر از تراکت‌ها هستند و از کاغذ با کیفیت و ضخامت بیشتری تهیه می‌شوند که این موارد به صورت مستقیم تاثیر بزرگی بر هزینه چاپ دارند.

محتوا و طراحی

بروشورها به دلیل ابعاد بزرگ تر و فضای بیشتری که برای محتوا و طراحی در اختیار دارند، معمولاً شامل محتوای بیشتری می‌شوند که نیاز به طراحی و چاپ پیچیده‌تری دارد که موجب افزایش قیمت می‌شود.

کیفیت کاغذ و چاپ

بروشورها معمولاً از کاغذ با کیفیت و چاپ با روش‌های پیشرفته‌تر استفاده می‌کنند که این نیز به صورت مستقیم قیمت را افزایش می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهم ترین تفاوت انواع پوستر و بروشور تبلیغاتی، سفارش و قیمت آن با مجموعه پرینت لوتوس همراه باشید. در صورت نیاز به دستگاه چاپ، چاپ تراکت، چاپ کاتالوگ و پمفلت به پرینت لوتوس مراجعه نمایید.

تفاوت بین کاتالوگ و بروشور

سخن آخر

در این مقاله، ما به بررسی 15 تفاوت اصلی بین کاتالوگ و بروشور پرداختیم. ما دیدیم که این دو ابزار تبلیغاتی، هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاتالوگ‌ها برای ارائه اطلاعات جامع و کامل در مورد محصولات و خدمات یک شرکت طراحی و چاپ می‌شوند. این کاتالوگ‌ها معمولا برای خریداران یا توزیع کنندگان عمده مناسب هستند. بروشورها برای ارائه اطلاعات کلی و تصاویر جذاب در مورد محصولات و خدمات یک شرکت طراحی و چاپ می‌شوند. این بروشورها معمولا برای جلب توجه و ایجاد ارتباط با مشتریان احتمالی مناسب هستند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما