ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری برای داشتن دکوراسیونی لوکس

ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری

ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری امروزه یکی از عناصر دکوراسیون داخلی برای لوکس و مدرن نشان دادن فضای خانه می باشد. آیینه ها یکی از عناصری هستند که هم جنبه تزیینی دارند و هم یک وسیله کاربردی در قسمت ‌های مختلف خانه محسوب می ‌شوند و در بسیاری از موارد، آنها می ‌توانند با بزرگ تر جلوه دادن فضای منزل استفاده ویژه ای در دکوراسیون داخلی، مخصوصاً در خانه های کوچک داشته باشند.

آینه کاری در واقع به تزیین داخلی ساختمان گفته می شود که با استفاده از قسمت های کوچک آینه ها به شکل های مختلف صورت می گیرد که معمولاً با اشکال مختلف هندسی در داخل ساختمان انجام می‌شود و می تواند در کنار کاغذ دیواری نیز استفاده گردد.

ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری
ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری

ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری در کجای خانه استفاده می گردد؟

ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری تزئینات ساختمانی است که در اجرای آن خلاقیت بسیاری می تواند به کار برود و محل نصب آینه کاری محدود نمی باشد. اما لازم است که انتخاب در رابطه با محل نصب آینه و ترکیب آن با کاغذ دیواری به نکاتی توجه کرد.

چرا که آینه تصاویر مختلفی از خانه را در فضای داخلی از زوایای مختلف به نمایش می گذارد. در انتخاب جای نصب آینه ها باید به مهم ترین نکته که بیشترین جلوه و انعکاس فضای شما را به نمایش بگذارد توجه کنید.

نمی توان انکار کرد که آینه کاری جلوه ای لوکس و سلطنتی به فضای خانه می بخشد. از گذشته نیز برای جلوه و نمایش خانه های سلطنتی از آینه کاری استفاده می کردند. برای نمونه خانه های تاریخی کاشان جلوه زیبا و فاخر از شکوه آینه کاری را به نمایش می گذارند.

نه تنها در طراحی داخلی کلاسیک خانه های بزرگ و لوکس ، بلکه این روزها ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری یکی از روش های تزئین در طراحی مدرن خانه های آپارتمانی و کوچکتر نیز به شمار می رود.

در آینه کاری مدرن معمولا از قطعات بزرگتر و با خطوط صاف و ساده تر استفاده می شود در حالی که در آینه کاری کلاسیک قطعات کوچکتر و خطوط شکسته بیشتری به کار برده می شود.

ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری
ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری

آینه کاری دکوراتیو

همان طور که اشاره شد آیینه ها نه تنها جزو یکی از ابزار های کاربردی برای مصارف آرایشی و بهداشتی هستند، بلکه حکم یک دکوری و یک وسیله دکوراتیو در منازل را دارند.

شما می توانید با توجه به طرحی که در ذهن دارید و سلیقه ای که به خرج می دهید، طرح های مختلف را برای این کار انتخاب کنید و یک جلوه زیبایی را در فضای خانه خود فراهم کنید و از این وسیله مانند یک وسیله کاربردی برای زیباتر شدن محیط استفاده کنید.

آینه کاری کلاسیک

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که آیینه کاری مخصوص خانه هایی با دکوراسیون مدرن است، اما از گذشته نیز آینه کاری ها به صورت های مختلف در خانه هایی با دکوراسیون متفاوت انجام می‌شد و برای اینکه آینه کاری کلاسیک انجام شود، می توانید آینه ها را با استفاده از قاب و چهارچوب های کلاسیک در کنار یکدیگر قرار دهید و طرح هایی که با سبک کلاسیک همخوانی بیشتری دارند را انتخاب کنید.

آینه کاری مدرن

با توجه به علاقه و گرایش خانواده‌ها در این روزها به سمت دکوراسیون مدرن، مدل های متنوع زیادی از آیینه ها و طراحی‌های آینه کاری برای آینه کاری مدرن در بازار و فروشگاه ها و سایت های معتبر وجود دارد.

شما می توانید با جستجو در بین انواع مختلف مدل های آینه کاری مدرن، یکی از مدل های مد نظر خود را انتخاب کرده و از متخصص هنر آیینه‌کاری بخواهید در منزل شما پیاده کند و یا با آموزش‌های لازم این کار را در منزل خود انجام دهید. معمولا آینه کاری های مدرن طرح های خلوت و ساده تری دارند.

ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری
ترکیب کاغذ دیواری و آینه کاری

آینه کاری سنتی

تفاوت اصلی آینه کاری های سنتی با آینه کاری های مدرن در هندسه آینه ها و چهارچوب آنها و گاهاً رنگ آینه می باشد.

به طور مثال در آینه کاری مدرن رنگ خاصی بر روی آینه قرار نمی‌گیرد و آیینه به صورت ساده و بدون اضافه کردن هیچ پارامتر دیگری مورد استفاده قرار می گیرد، اما در آینه کاری های سنتی معمولاً از ترکیب رنگ های مختلف و گاهی از قاب های چوبی نیز در اطراف طرح استفاده می کنند تا جلوه ی سنتی به خود بگیرد.

آینه کاری سقف پذیرایی

علاوه بر آینه کاری در قسمت‌های مختلف دیوار اتاق پذیرایی و اتاق خواب و سرویس بهداشتی ، گاها سقف پذیرایی را هم آینه کاری می‌کنند و انعکاس تصاویر در سقف جذابیت و جلوه ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی منزل می دهد.

البته این کار به صورت یکدست و یکنواخت انجام نمی‌شود و مدل های خاصی برای آینه کاری سقف پذیرایی وجود دارد و این کار نسبت به آینه کاری های دیوار کمی حرفه ای تر بوده و بهتر است از طراحان در این زمینه کمک بگیرید و از آنها بخواهید که آینه کاری سقف پذیرایی را برای شما انجام دهند.

در گذشته آینه کاری سقف پذیرایی به همراه گچبری انجام می‌شد و در داخل گچ بری ها این کار صورت می گرفت، اما امروزه مدل های مختلف ساده تری هم برای این کار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما