استیکر و لیبل

استیکر و لیبل

امروزه اگر بخواهیم دکوراسیون خود را تغییر دهیم و اقدام به زیباسازی دیزاین خانه، محیط کار و… کنیم با راه های متفاوتی برای تغییر دیزاین روبه رو هستیم به عنوان مثال کاغذ دیواری های مدرن و سه بعدی، تابلوهای دیواری با طرح و رنگ‌ های مختلف و استیکر و لیبل  که اگر بخواهیم با هر یک از ادوات تزیین این تغییرات را ایجاد کنیم ملزم به رعایت نکاتی هستیم تا این زیباسازی به‌طور هماهنگ با دیزاین اصلی انجام شود.

یکی از ادوات تزیین و تغییر، استفاده از استیکر و لیبل می‌باشد که تا حد زیادی ایده‌ای جدید است و شما می‌توانید با کمی سلیقه به خرج دادن، دکوراسیون خود را زیبا کنید.

استیکر و لیبل چیست؟

استیکر متریالی است که جنس آن از pvc است و به راحتی پاره نمی‌شود در حالی که لیبل برچسب ظریفی می‌باشد که به‌طور معمول روی کالا یا شی‌ء چسبانده می‌شود و اطلاعاتی راجع به مشخصات محصول و… روی آن نمایش داده می‌شود البته ادوات مشابه ای مانند تگ وجود دارد که تقریباً همان کارایی لیبل را دارد ولی قیمت لیبل نسبت به موارد مشابه مقرون به‌ صرفه تر است.

پس استیکر و لیبل کاربردهای متفاوتی دارند به این صورت که استیکر می‌تواند در همه ‌جا اعم از دیوار، اشیا و… چسبانده شود ولی لیبل همان‌طور که گفته شد می‌تواند در موارد خاصی چسبانده شود.

لیبل

علت به ‌کارگیری استیکر و لیبل علاوه بر زیبایی، سرعت بخشیدن به امور در کارها و خرید و فروش می‌باشد همچنین استفاده رسمی از لیبل به سال 1390 برمی‌گردد و استفاده از استیکر و لیبل امروزه بسیار زیاد شده است و تکنیک های مورد استفاده از لیبل، هنوز هم در حال پیشرفت است.

انواع لیبل

استیکر و لیبل انواع مختلفی دارند و به صورت مات، براق، سه بعدی و … موجود می‌باشند که در ادامه با انواع لیبل آشنا خواهیم شد.

  • لیبل کاغذی

این نوع از لیبیل از ارزانترین و متداول ترین برچسب های موجود در صنعت است و از فواید این نوع لیبل می‌توانیم به چاپ پذیری بالای این لیبل و متناسب بودن آن با انواع سیستم های چاپی اشاره کنیم و از معایب آن می‌توانیم به مقاوم نبودن آن در برابر رطوبت و آسیب پذیری بالای آن در برابر پاره شدن اشاره‌کنیم.

  • لیبل تایوک (tywac)

این لیبل از الیاف فشرده ساخته شده است و در کارهایی مرتبط با پوشاک و خودرو استفاده می‌شود.

  • لیبل ترانسپورت (شیشه ای)

این لیبل شفاف همان‌طور که از اسمش پیداست خاصیت دوطرفه دارد به این صورت که پس از چاپ روی آن از هر دو طرف قابل مشاهده است که این لیبیل ضدآب است و مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی و پاره شدن دارد.

 

  • لیبیل pvc

این لیبل ها به صورت مات و براق موجود می‌باشند و عمدتاً در برابر عواملی که در طبیعت به وجود میاید مثل باران و… مقاوم است و جنس آن ها از پلاستیک است همچنین در مقابل کشیدگی و پاره شدن مقاومت بالایی دارند و برای چاپ لیبل از ریبون های وکس زرین، سوپر زرین و زرین استفاده می‌شود و کاربرد این نوع از لیبل بیشتر در خودرو و لوازم برقی است.

لیبل
کاربردهای مختلف لیبل در زندگی روزمره ما قابل مشاهده است.
  • لیبل وید (void)

عمدتاً مصرف این لیبل ها را در مباحث گارانتی مشاهده خواهید کرد و مقاومت زیادی در برابر پاره شدن دارند (کش می‌آیند) و عمدتاً به صورت شطرنجی و نقره‌ای است که مدل نقره‌ای بعد از کنده شدن کلمه وید را از خود به جا می‌گذارد و دیگر قابل‌استفاده نیست و مدل شطرنجی پس از جدا شدن، بخشی روی سطح مذکور باقی خواهد ماند و قابل استفاده مجدد نیست.

  • لیبیل متالیز

این نوع از لیبل به صورت فیلم و کاغذ موجود می‌باشد و شبیه به ورق آلومینیومی براق است، متالیز فیلم مقاومت بسیار بالایی در برابر پاره شدن دارد ولی متالیز کاغذ این ویژگی را ندارد و چسبندگی مناسبی روی شیشه، فلز و قطعات دارد.

  • لیبی حرارتی

استیکر و لیبل کاربرد و انواع مختلفی دارد به عنوان مثال لیبل حرارتی را بیشتر روی ظرف های آزمایشگاهی و موارد مختلف در آزمایشگاه مشاهده خواهید کرد و چاپ بر روی این لیبل ها توسط حرارت مستقیم انجام می‌شود و مخصوص به مخاطبانی است که می‌خواهند این نوشته ها برای چند روز بماند زیرا عمر چاپ حرارتی بسیار پایین است.

  • لیبل صدفی

این نوع از لیبل که سطحی صاف و صیقلی دارد و حالتی پلاستیکی دارد در برابر پاره شدن و عوامل محیطی نسبت به لیبیل کاغذی مقاومت بالاتری دارد.

استیکر و لیبیل کاربردهای زیادی دارند و همان‌طور که مشاهده کردید لیبل از انواع مختلفی تشکیل می‌شود که می‌توانید کاربردهای گوناگون آن را در زندگی روزمره خود مشاهده کنید.

فواید استیکر و لیبل

  • سرعت بخشیدن به کارها
  • جنبه تزیینی دارند و در نهایت سبب جذب مخاطب می‌شوند
  • لیبل ها به دلیل این که مشخصات محصولی را در خود دارند باعث اطلاع‌رسانی می‌شوند و استیکر و لیبل به طور کلی می‌‍‌توانند نشان دهنده‌ی موضوعی خاص باشد و می‌توانند در مواقعی آموزشی هم باشد.
  • استیکر و لیبل از انواع مختلفی تشکیل شده اند و استیکر طرح های گوناگونی دارد به همین خاطر به مشتری امکان انتخاب بازه ای گسترده را خواهد داد.

 

 

 

2 نظر در “استیکر و لیبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما