شباهت ها و تفاوت های استیکر و مش که جالبه بدونید

شباهت ها و تفاوت های استیکر و مش

شباهت‌ها و تفاوت‌های استیکر و مش کدامند؟ آیا با کاربردهای چاپ استیکر و همچنین چاپ مش آشنایی دارید؟ مش را می‌توان برای مکان‌ها و شیشه‌هایی استفاده کرد که نیاز به عبور روشنایی دارند، اما استیکر چنین مزیت و ویژگی را ندارد. چاپ کردن استیکر به دو صورت شیشه‌ای و شیری انجام می‌شود که از نوع شیشه‌ای آن امکان مشاهده کردن هر دو طرف وجود دارد و نوع شیری کاملاً برعکس آن است، یعنی تنها دارای رویکرد یک طرفه می‌باشد، پس روشن می‌شود که بین استیکر و مش تفاوت زیادی وجود دارد که البته به همان نسبت نیز نحوه استفاده از آنها متفاوت می‌باشد. در این مقاله شباهت‌ ها و تفاوت‌ های بین استیکر و مش را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با استیکر و مش

اگر قصد سفارش چاپ استیکر یا سفارش چاپ مش را دارید، در ابتدا با برخی از تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو آشنا شوید، به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. این دو نوع برچسب، کاربردهای زیادی در روند تبلیغات برای فضاهای خارجی یا حتی فضاهای داخلی دارند که با توجه به تنوع بالا در طرح و رنگ شما می‌توانید از آنها برای اهداف مختلف استفاده کنید که البته بین آنها برخی تفاوت‌ها و شباهت‌های رایج نیز وجود دارد. نمونه‌هایی از تفاوت‌ های بین استیکر و مش عبارتند از:

تفاوت ظاهری استیکر و مش

در صنعت چاپ و به طور کل امور چاپی اولین و بارزترین تفاوت بین استیکر و مش به شکل ظاهری آنها برمی‌گردد، چون استیکر دارای ظاهر یکنواخت و براق است، اما مش سوراخ‌های ریز شبکه‌ای دارد.

چاپ استیکر روی شیشه

قابلیت عبور نور از آنها

وجه تمایز دیگری که بین استیکر و مش وجود دارد، قابلیت نوردهی در این دو گزینه می‌باشد. بر روی مش منافذ بسیار ریز لانه زنبوری دیده می‌شود که نور را به آسانی از خودشان عبور می‌دهند و در نهایت روشنایی محیط را به وجود می‌آورند، اما سطح یکدست و مات استیکر این ویژگی را ندارد و نور از آن عبور نمی‌کند.

تفاوت در نحوه نصب استیکر و مش

از دیگر تفاوت‌های استیکر و مش نحوه نصب آن است، مش یکی از برچسب‌هایی است که به صورت بدون چسب یا پشت چسب‌دار وجود دارد و می‌توان آن را به آسانی بر روی انواع مختلف شیشه و سطوح نصب کرد، اما استیکر چنین ویژگی ندارد، چون یک طرف آن صورت پشت چسب‌دار می‌باشد و در طرف دیگر آن طرح مورد نظر استفاده شده است، به همین منظور نصب کردن آن نیز باید به صورت حرفه‌ای و توسط نصاب انجام شود.

قابلیت تشکیل حباب‌ های ریز

در مراحل نصب استیکر، پس از آنکه استیکر را نصب کردید، ممکن است حباب‌های ریزی بین فضای مورد نظرتان ایجاد شود که این حباب‌ها ممکن است به برچسب آسیب برسانند، اما استفاده از مش چنین مشکلی ندارد، چون مش دارای سوراخ‌های متعدد ریزی می‌باشد، بنابراین در هنگام نصب هرگز زیر آن حباب ایجاد نمی‌ شود.

امکان دیدن طرح در فضاهای تاریک

قابلیت دیدن طرح‌ها در فضاهای تاریک از تفاوت‌های دیگر بین دو برچسب استیکر و مش می‌باشد، چون در مواقعی که نور در فضا زیاد است و در هنگام شب طرح‌هایی که بر روی مش چاپ شده‌اند، کمرنگ‌تر و محو‌تر دیده می‌شوند، اما فضای داخل از قسمت بیرون یعنی پشت نمای اصلی به صورت کاملاً واضح قابل دیدن می‌باشد، به همین علت از مش‌ها جهت پوشش دهی دیوارهای کریستالی، شیشه‌ها و یا دیوارنماها استفاده می‌کنند که فاقد پوشش هستند. این ویژگی در بافت ضخیم استیکر وجود ندارد، بنابراین از استیکرها برای مکان‌هایی مانند مغازه‌ها و پاساژها و یا برخی مکان‌های عمومی مانند شیشه قطار، اتومبیل و مترو استفاده می‌کنند و دیگر تفاوت‌های بین استیکر و مش می‌باشد که حتماً باید در هنگام سفارش چاپ استیکر یا سفارش چاپ مش به آن توجه کنید.

شباهت‌ های استیکر و مش

علاوه بر تفاوت‌های بین استیکر و مش که بیان کردیم، این دو شباهت‌هایی نیز با یکدیگر دارند که عبارتند از:

تفاوت در کاربری بین استیکر و مش

هر دو نوع چاپ استیکر و مش برای مکان‌های عمومی، محیط‌های تجاری و خدماتی مناسب می‌باشند و معمولاً برای تبلیغات در فضاهای داخلی و یا فضاهای خارجی مانند درج کردن تبلیغات بر روی شیشه‌ها و درب مغازه‌ها و همچنین فروشگاه‌ های، بزرگ نصب کردن تبلیغات بر روی بدنه یا پنجره وسایل نقلیه عمومی، پله‌ها و کف راهروها، فضاهای بادگیر جهت پیشگیری از ورود باد به داخل به عنوان نوعی نقشه بادشکن و غیره استفاده می‌ شوند.

جنس مرغوب

برای هر دو نوع چاپ جوهرهای مرغوب و با کیفیتی به کار رفته است، چون جنس هر دو نوع این برچسب‌ ها از پی‌ وی‌ سی می‌ باشد که کاملاً ضد خش و ضد آب است.

زیباسازی فضا

از دیگر شباهت‌ های استیکر و مش این است که می‌ توان از آنها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی یا خارجی ادارات و منازل استفاده کرد، چون معمولاً این چاپ‌ ها طرح‌ های شیک و جذابی دارند و در واقع به مکان‌ های خصوصی یا عمومی زیبایی می‌ بخشند.

ماندگاری و مقاومت

هم استیکر و هم مش در برابر آسیب‌ های محیطی مانند گرما، رطوبت، نور آفتاب، باران، شوینده‌ های الکلی ضعیف، گرد و خاک، طوفان یا باد مقاومت دارند و به آسانی دچار خراشیدگی، پارگی، تا خوردگی یا کشیدگی نمی‌ شوند.

قیمت‌ های مناسب

استیکر و مش نسبت به دیگر برچسب‌ ها قیمت‌ های مناسبی دارند که البته تعیین کردن قیمت آنها به جنس پرتی، کاغذ، ابعاد و اندازه آن بستگی دارد که هنگام سفارش چاپ استیکر یا سفارش چاپ مش باید به آن توجه کنید، اما به هر حال جزو ابزارهای تبلیغاتی مقرون به صرفه هستند که شما می‌ توانید به آسانی با استفاده از آنها محیط مورد نظرتان را شیک و جذاب جلوه دهید.

چاپ استیکر و چاپ مش

نتیجه‌ گیری

در این مقاله شباهت‌ ها و تفاوت‌ های استیکر و مش را را بررسی کردیم. مش و استیکر جزو برچسب‌ هایی هستند که با تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ جهت پوشش دهی مکان‌ های متفاوتی از جمله شیشه وسایل حمل و نقل عمومی، شیشه قطار، جهت پوشش دهی شیشه و درب مغازه‌ ها و فروشگاه‌ ها و حتی گاهی اوقات در منازل استفاده می‌ شود و به علت قیمت‌ های مناسب همواره مورد توجه مصرف کننده بوده است. جهت هماهنگی و مشاوره برای سفارش و خرید عمده و جزئی، همچنین اجرا و نصب، میتوانید با کارشناسان زبده مجموعه از ظریق فرم های تماس با ما، در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما