تفاوت بنر و فلکسی در چیست | چگونگی نصب بنر و فلکسی 1403

تفاوت بنر و فلکسی در چیست

تفاوت انواع بنر و فلکسی در چیست و نحوه نصب آنها چگونه است؟ به نظر شما کدام یک از این دو مورد گزینه بهتر و مناسب‌تری برای استفاده در روند تبلیغات هستند؟ روش‌های متفاوت تبلیغاتی در حال حاضر در سطح شهرها و مکان‌های عمومی وجود دارند که فلکسی و بنر از نمونه‌های آن هستند. فلکسی‌ها از پرکاربردترین و رایج‌ترین مدل‌های چاپ بنر محسوب می‌شوند که معمولاً بر روی یک پایه قرار می‌گیرند و جهت جلوه و دید بیشتر در داخل آنها از نور مهتابی استفاده می‌شود، بنرها نیز به همین شکل جهت اطلاع رسانی یا هر گونه تبلیغاتی استفاده می‌شوند، اما بسیار ساده‌تر از فلکسی‌ها هستند و کاربرد آنها نیز محدودتر است، یعنی تفاوت‌های زیادی بین این دو وجود دارد. در این مقاله تفاوت بنل و فلکسی و نحوه نصب کردن آن ها را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با تفاوت‌ های بین بنر و فلکسی

بنرها معمولاً برای اهداف متفاوت و اطلاع رسانی هرگونه گفته یا خبری در سطح شهر و مکان‌های عمومی استفاده می‌شوند، اما هدف از استفاده فلکسی بیشتر جلب توجه است، یعنی کاربر می‌تواند با وجود چاپ المان‌های دیگر از جمله کاتالوگ یا چاپ ست اداری و بروشور از فلکسی‌ها نیز با اهداف تبلیغاتی مختلف استفاده کند. به هر حال این دو نوع ابزار تبلیغاتی تفاوت‌های آشکاری با یکدیگر دارند که هنگام سفارش چاپ بنر یا سفارش چاپ فلکسی باید مورد توجه قرار بگیرد. این تفاوت‌ ها عبارتند از:

تفاوت در نحوه نصب فلکسی و بنر

فلکسی از کاربردی‌ترین مدل‌های چاپ بنر می‌باشد و در مکان‌های عمومی و سطح شهر بر روی پایه قرار می‌گیرد. جهت جلوه بیشتر و بهتر آن نیز از نور مهتابی استفاده می‌شود. فلکسی به دو نوع چینی و کره‌ای تولید می‌شود که از آنها جهت تبلیغات کسب و کارهای مختلف، در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، به عنوان بیلبورد تبلیغاتی، تابلو عابر پیاده و غیره استفاده می‌کنند. چاپ و استفاده از فلکسی در مقایسه با بنرها استفاده گسترده تری پیدا کرده است، چون بنرها بسیار محدود هستند. البته نحوه نصب کردن فلکسی کمی دشوارتر و پرهزینه‌تر از نصب و استفاده بنر است، اما به هر حال کارایی و قابلیت‌ های بیشتری نسبت به بنر دارد.

تفاوت در کیفیت و وضوح دید در شب

با وجودی که هر دو نوع این گزینه‌ها جهت بازاریابی و کارهای متفاوت استفاده می‌شوند، اما ساختارشان منحصر به فرد است. بنرها به صورت گسترده‌تر استفاده می‌شوند و جهت چاپ آنها از تصاویر، طرح‌های گرافیکی، اشعار و متن استفاده می‌کنند، اما فلکسی چنین نیست و معمولاً بر روی آن جملات ساده تبلیغات مکان مورد نظر را می‌بینیم. تابلوهای فلکسی ساختار متفاوتی دارند که با استفاده کردن از نور جلو یا نور پشت دیزاین می‌شوند، یعنی برای تبلیغات مختلف عملکرد فوق العاده بالایی دارند، این در حالی است که یک بنر هیچ گونه نوری ندارد، یعنی در شرایط عادی نصب و استفاده می‌شود و در بیشتر مواقع شما نمی‌توانید در طول شب و در مکان‌های تاریک نوشته‌های روی آن را ببینید.

دیگر تفاوت بنر و فلکسی که به دید بهتر فلکسی در طول شب برمی‌گردد، چون در داخل یک تابلو فلکسی از لامپ‌های مهتابی استفاده می‌شود، به همین ترتیب در طول شب به آسانی می‌توان مطالب درج شده بر روی آن را دید، اما مهم است که به علت نورپردازی فلکسی آن را در یک شرایط خاص و مناسب نصب کنید.

بنر و فلکسی

اهداف مختلف و تخصصی بنر و فلکسی 

از بنرها جهت اطلاع رسانی و اخبار و اهداف مختلفی در هر زمینه ای استفاده می‌کنند که معمولاً در سطح شهر و مکان‌های عمومی نصب می‌شود، اما فلکسی چنین نیست و معمولاً با هدف جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد، یعنی شما هر زمانی که از المان‌های دیگر از جمله کاتالوگ، چاپ ست اداری، بروشور و غیره استفاده می‌کنید، می‌توانید فلکسی را نیز داشته باشید که شما را به اهداف تبلیغاتی مورد نظرتان نزدیک‌تر خواهد کرد.

تفاوت در هزینه‌ ها

دیگر تفاوت بنر و فلکسی که حتماً باید هنگام سفارش چاپ بنر یا سفارش چاپ فلکسی را در نظر داشته باشید، تفاوت قیمت‌ها و هزینه‌ها می‌باشد که یکی از دغدغه‌های رایج برای کسانی است که از این دو ابزار تبلیغاتی در کسب و کارهای خودشان استفاده می‌کنند. هر دو نوع این ابزارها قیمت‌های متفاوت دارند، اما قیمت آنها تفاوت زیادی با هم ندارد، از همین جهت گاهی برخی از افراد سفارش چاپ بنر یا سفارش چاپ فلکسی را یک جا انجام می‌دهند و از هر دو نوع آنها جهت کارهای خودشان استفاده می‌کنند. مهم‌ ترین مسئله در روند قیمت فلکسی و بنر ابعاد آنها می‌ باشد، یعنی هر چه که ابعاد یک بنر یا فلکسی بیشتر باشد، قطعاً قیمت چاپ آن نیز بیشتر خواهد بود.

تفاوت در متریال ساخت

اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین تفاوت بنر و فلکسی به ماهیت و متریال آنها برمی‌گردد. فلکسی دارای متریال انعطاف پذیرتری می‌ باشد و به آسانی نور را از داخل خودش عبور می‌ دهد، به همین دلیل قابلیت استفاده در شب را دارد و موجب جلب توجه آن در مقایسه با دیگر شیوه‌ های چاپ شده است، علاوه بر آنکه در برابر هر گونه عامل خارجی مانند باران، آب، رطوبت، گرد و خاک، اشعه‌ های مضر و غیره استحکام دارد و در اشکال کاملاً متفاوت طراحی و تولید می‌ شود، اما چنین ویژگی‌ های خاصی را شما بر روی بنر نمی‌ بینید.

چاپ کردن فلکسی و بنر نیاز به جوهر مخصوص دارد و این جوهر حتماً باید کیفیت و مرغوبیت خوبی داشته باشد تا پس از نصب کردن بنر یا فلکسی در فضای باز نوشته‌ ها به آسانی از بین نروند.

چاپ بنر، چاپ فلکسی

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تفاوت‌ های بین فلکسی و بنر را بررسی کردیم. هر دو گزینه ذکر شده جزو ابزارهای تبلیغاتی هستند که معمولاً جهت تبلیغ کسب و کار و اطلاع رسانی در مکان‌ های عمومی و سطح شهر استفاده می‌ شوند، اما به هر حال تفاوت‌ هایی با یکدیگر دارند که برخی از این تفاوت‌ ها را ذکر کردیم. یکی از مهم‌ ترین تفاوت فلکس و بنری بنر متریالی است که در ساخت فلکسی به کار رفته است، همچنین این وسیله قابلیت دید در نور شب را دارد. ویژگی که در انواع بنر نمی‌ بینیم. از شما مخاطب ارجمند سپاس گذاریم که تا به اینجا مارا همراهی کرده اید. اامیدواریم که مطالب گرداوری شده این بلاگ، برای شما مفید بوده باشد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما