بهترین نوع تبلیغات چاپی کدام گزینه است؟

تبلیغات

مقدمه:

می‌دانید امروزه برای معرفی برند خود و جذب مشتری نیازمند تبلیغات حرفه‌ای هستید تا بتوانید در رقابت تنگاتنگی که بین شرکت‌ها وجود دارد عقب نمانید و هرچه این تبلیغات جذاب‌تر باشد طبیعتاً مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد و شما می‌بایست هیچ‌کدام از دسته‌های تبلیغاتی را نادیده نگیرید زیرا این‌طور نیست که تمام مخاطبان از یک نوع تبلیغات خوششان بیاید و خلاقیت در چاپ و تبلیغات امر مهمی می‌باشد که می‌تواند به جذب مشتری کمک کند.

انواع تبلیغات

  1. تبلیغات دیجیتالی

که به هر تبلیغاتی که در اینترنت مشاهده می‌کنید گفته می‌شود. مثل سایت‌هایی مختلف تبلیغاتی یا تبلیغاتی که وقتی وارد صفحه‌ای می‌شوید در صفحه شما نمایش داده می‌شود.

  1. تبلیغات با استفاده از موبایل

پیامک‌ها و… که از سمت موسسه‌ها دریافت می‌کنید جزو این دسته از تبلیغات هستند، همین‌طور شبکه‌های اجتماعی که امروزه بسیار پرطرفدار شده‌اند و با کمک متخصصان می‌توانید تبلیغات پربازده‌ای داشته باشید.

  1. تبلیغات چاپی

این دسته از تبلیغات بسیار گسترده است و بیشتر موردتوجه افراد قرار می‌گیرد.

بیلبوردهایی که شما در حین رانندگی و… مشاهده می‌کنید، بروشورها و تراکت‌هایی که افرادی در خیابان موظف هستند تا به شما بدهند و کاتالوگ‌هایی که در فروشگاه‌های بزرگ مشاهده می‌کنید و… .

انواع تبلیغات چاپی

بهترین نوع از تبلیغات چاپی بستگی به فروشگاه و خواسته‌ی شما و همچنین خواسته‌ی مشتری دارد که در اینجا فواید و مشخصات هر نوع از تبلیغات چاپی گفته خواهد شد تا شما با توجه به خواسته و نیاز خود و مخاطب بهترین نوع از تبلیغات را برای کار خود دریابید.

تبلیغات
انواع تبلیغات چاپی
  • کاتالوگ

نوع اول تبلیغاتی چاپی است که به مجموعه‌ای گردآوری‌شده از محصولات یک فروشگاه که شامل اطلاعات دقیق از محصولات می‌باشد و مشتری به‌وسیله‌ی آن می‌تواند محصول موردنظر خود را انتخاب کند. کاتالوگ‌ها خود به دو صورت دیجیتال و چاپی می‌باشند، پس این نوع از تبلیغات چاپی برای شرکت‌هایی مناسب می‌باشد که محصولات متنوعی دارند و واسط بین خودشان و مخاطب دارند به این صورت که فرد واسطه می‌تواند با استفاده از کاتالوگ محصولات شمارا به مشتری معرفی کند.

  • مطبوعات

این نوعی تبلیغات چاپی است که روی روزنامه و مجلات قرار می‌گیرد و این حسن را نسبت به سایر دارد که باعث می‌شود مخاطب در آرامش و هر تایمی که می‌خواهد آن را مشاهده کند زیرا این نوع از تبلیغات چاپی به‌صورت انحصاری می‌باشند البته روزنامه‌ها ممکن است بعد از یک‌بار خواندن دور انداخته شوند ولی مجلات معمولاً نگه‌داشته می‌شوند و حتی بعضی افراد به‌صورت کلکسیون مجلات را جمع‌آوری می‌کنند و حسن دیگر این نوع تبلیغات چاپی این‌ است که روزنامه و مجلات مخاطبان بیشتری دارند پس استفاده از این تبلیغات چاپی بسیار مناسب می‌باشند زیرا بیشتر افراد روزانه روزنامه و مجلات را خریداری می‌کنند.

  • بروشور

نوعی دیگر از تبلیغات چاپی است که مجموعه‌ای از اطلاعات یک نوع محصول مثل رنگ، مشخصات جزئی و… دارد و می‌تواند مخاطب را به‌طور کامل راهنمایی کند و هزینه‌ی کمتری نسبت کاتالوگ دارد و تیتراژ آن‌ها به این دلیل که می‌خواهد بین افراد بی‌شماری توزیع شود بالا است.

  • کارت پستال

این تبلیغات که در یک قطعه مستطیل از کاغذ ضخیم یا مقوا می‌باشند و هزینه‌ی پستی آن‌ها نسبت به نامه ارزان‌تر است.

  • پوستر

وقتی در خیابانی قدم می‌زنید یا حین رانندگی هستید و… پوستر‌های جذابی را می‌بینید که تلفیقی از هنر، گرافیک و چاپ هستند و باعث جذب مخاطب می‌باشند پس این دسته از تبلیغات برای محیط خارج از خانه تعبیه‌شده‌اند. معمولاً این پوستر‌ها حاوی داستانی خاص می‌باشند و در زمان و مکان خاصی، مخصوص به همان موقعیت ساخته‌شده‌اند و معمولاً هر پوستر مخاطبان مخصوص به خود را دارد و اگر این امر به‌درستی رعایت شود باعث می‌شود تا مخاطب موردنظر به‌سوی موسسه یا شرکت شما جذب شود پس در این موضوع می‌بایست از متخصصان کمک بگیرید.

  • چاپ روی وسایل نقلیه

اگر دقت کنید روی اتوبوس‌ها، ون‌ها و… تبلیغات گسترده‌ای مشاهده می‌کنید که این امر کارآمد می‌باشد زیرا با حرکت کردن آن وسیله نقلیه داخل شهر تبلیغات شما توسط عده‌ی زیادی مشاهده می‌شود.

نکات مهم در تبلیغات چاپی

لمس فیزیکی محصول باعث به‌جا ماندن بر ذهن مشتری است پس بسیار مهم است، هم‌چنین کیفیت کاغذ، تصاویر و… بسیار کارآمد است زیرا بروشور، کاتالوگ و… شما نشان‌دهنده‌ی کیفیت محصولات شما می‌باشد و اگر از کیفیت پایینی برای این کار استفاده کنید در دید مشتری شرکتی با محصولات بی‌کیفیت دیده خواهید شد و به همین صورت تیترها و محتویات شما بسیار مهم است و اگر سر تیترها و محتویات شما تکراری باشد و جذاب نباشد مخاطب را از خواندن ادامه‌ی مطلب منصرف خواهد کرد و به همین صورت می‌تواند برعکس باشد و باعث شود مشتری علاقه و تمایل بیشتر نسبت به خواندن ادامه مطلب شما پیدا کند پس در تبلیغات چاپی حتماً از متخصصان کمک بگیرید تا کارتان به‌صورت کاملاً تخصصی جلو برود.

نوع دیگر از تبلیغات

بسیاری از ما دوست داریم از تجربه دیگران بهره ببریم به این صورت که وقتی فردی از خدمات، محصول و موارد دیگری رضایت داشته باشد و این رضایت را با شما در میان بگذارد قطعاً شما اطمینان بیشتری نسبت به آن پیدا خواهید کرد و بنا بر همین موضوع کم پیش می‌آید به شرکت‌های ناشناخته اعتماد کنیم.

در این نوع تبلیغات رضایت مشتری کلید موفقیت است و باعث می‌شود این حس رضایت باعث می‌شود مخاطب شمارا به دیگران معرفی کند و همان‌طور که از اسمش پیداست (تبلیغات دهان به دهان) باعث می‌شود موسسه شما دهان به دهان بچرخد و شناخته شود که خدمات پس از فروش و … در این امر مهم می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما