برچسب مش شیشه چیست؟ [ کاربرد، معایب و مزایا ]

برچسب مش شیشه چیست

برچسب مش شیشه چیست؟ آیا با کاربرد، معایب و مزایا مش شیشه آشنا هستید؟ شاید بارها متوجه وجود برچسب‌های مختلف بر روی ماشین‌ها از جمله اتوبوس‌های حمل و نقل، قطار مترو و حتی تاکسی‌های مسافربری شده باشید که حاوی تبلیغات و مطالب مختلفی هستند و تصاویر جذاب و قابل توجهی بر روی این وسیله‌ها به وجود آمده است، این برچسب‌ها استیکر یا مش هستند که از آنها با طرح‌ها، تصاویر و المان‌های مختلف جهت هر گونه تبلیغاتی استفاده می‌شود. البته استیکر با مش تفاوت‌های زیادی دارد و یک ساختار ویژه و خاص دارد که در بیشتر مواقع نسبت به استیکر گزینه برتر و مناسب‌تری محسوب می‌شود. در این مقاله برچسب مش شیشه و چاپ استیکر روی شیشه را بررسی می‌ کنیم.

برچسب مش شیشه چیست؟

برچسب مش شیشه به نوعی از استیکرهای پشت چسب‌دار گفته می‌شود که می‌توان آن را بر روی سطوح مسطح و صاف چسباند. مش سوراخ‌های ریز و شبکه‌ای دارد، به این ترتیب آن را به یک حالت مشبک و توری تبدیل کرده است. مش ها معمولاً از جنس پی‌ وی‌ سی هستند، در حالی که وجود سوراخ‌ ها بر روی این برچسب موجب می‌ شود که نور به آسانی از آن رد شود، به این ترتیب در زمانی که نور محیط بیشتر باشد، طرح چاپی مورد نظر به شکل کامل و واضح از بیرون قابل رویت خواهد بود. در طول شب معمولاً فضا نور زیادی دارد و این طرح‌ها کمرنگ‌تر و محو‌تر به نظر می‌رسند، اما در عوض پشت نمای اصلی یا همان فضای داخلی کاملاً مشخص می‌ باشد.

برچسب مش شیشه به دو صورت براق و مات تولید می‌شود و از آنجایی که این برچسب‌ها مقاومت و ماندگاری بالایی دارند، در برابر هیچ‌ گونه صدمات محیطی و کشش آسیب نمی‌بینند، یعنی امکان استفاده کردن از آنها به صورت طولانی مدت وجود دارد. پس اگر قصد نصب کردن یک لایه بر روی درب یا شیشه مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را دارید تا به این ترتیب فروشگاه و مغازه از دید مشتری محفوظ بماند، استفاده از چاپ مش شیشه گزینه‌ای مهم می‌ باشد.

ویژگی‌ برچسب مش شیشه چیست

ویژگی خوبی که مش‌ها دارند، این است که برای نمایش دادن تصاویر مختلف جوهر کمی در آنها استفاده شده است، علاوه بر آنکه چند ویژگی خوب را نیز دارند:

  • امکان چاپ کردن مش به طور چسب‌دار و یا بدون چسب
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • قابلیت نصب کردن و جداسازی مجدد آن
  • ضد آب بودن
  • امکان چاپ کردن مش در طول و عرض های کاملاً دلخواه بدون محدودیت
  • ضخامت بافت کاملاً مناسب
  • قابلیت چاپ پذیری خوب و بالا
  • امکان نصب کردن بر روی سطوح مختلفی از جمله شیشه‌ها
  • گزینه خوب جهت حفظ کردن نور محیط
  • قابلیت چاپ کردن با دستگاه‌های چاپ فلکسی و بنر
  • بدون هیچ گونه ایجاد لکه بر روی شیشه‌ها در هنگام نصب کردن
  • امکان چاپ کردن با دستگاه‌های اکوسالونت با ابعاد مختلف
  • مقاومت بسیار بالا برای شرایط مختلف محیطی
  • مقاومت مناسب جهت استفاده کردن در فضاهای خارجی یا داخلی
  • امکان چاپ کردن با عرض بیشتر از ۱۵۰ سانتی‌متر و به صورت لت شده
  • مقاومت در برابر هر گونه پارگی و کشیدگی
  • ماندگاری و طول عمر بالا

برخی از ویژگی‌های ذکر شده تنها مختص برچسب مش می‌باشد و دیگر برچسب‌های استیکر فاقد چنین ویژگی‌هایی هستند، به همین دلیل است که در بیشتر مواقع مش گزینه انتخابی جهت چاپ کردن بر روی انواع سطوح از جمله شیشه‌ها و درب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌باشد.

برچسب مش شیشه

کاربرد برچسب مش شیشه

چاپ مش بر روی شیشه دارای کاربردهای زیادی است و شما می‌ توانید تبلیغات مختلف را بر روی این مش‌ها انجام دهید، اما برخی از مهم‌ترین کاربردهای مش جهت چاپ بر روی شیشه عبارتند از:

نصب کردن مش برای ویترین رستوران‌ها، مغازه‌ها، داروخانه‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیری زنجیره‌ای، کافی شاپ‌ها، فست فودها

استفاده کردن از مش بر روی کلیه استندهای تبلیغاتی و همچنین پارتیشن های موجود در شرکت‌ ها و غرفه‌ ها

نصب کردن مش بر روی درب ورودی در آژانس‌های مسافرتی

نصب کردن مش بر روی شیشه‌های مراکز اداری و تجاری

چسب کردن مش بر روی شیشه در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی

نصب کردن بر روی شیشه اتومبیل‌ها، قسمت های مختلف ایستگاه‌های اتوبوس، شیشه اتوبوس‌های شهری، ماشین‌های حمل مواد غذایی و غیره

مزایا و معایب مش بر روی شیشه

در خصوص این سوال که برچسب مش شیشه چیست؟ همچنین می توان گفت که برچسب مش دارای جنس پیشرفته و مدرنی است و به صورت شبکه‌ های ریزی تولید شده است، به همین دلیل جهت پوشاندن شیشه در کارهای مختلفی استفاده می‌شود، اما این کار چند معایب و مزیت دارد که عبارتند از:

مزایای چاپ مش

مش ها نسبت به انواع دیگر استیکرها مزیت‌ های قابل توجهی دارند و در واقع در برخی از مواقع نسبت به استیکرها دارای برتری می‌ باشند. برخی از مزیت‌ های چاپ مش عبارتند از:

امکان چاپ کردن در اندازه و ابعاد مختلف و به درخواست مشتریان

دارای کیفیت و جنس بسیار عالی

مقاوم در برابر پاره شدن، رطوبت و هر گونه آسیب محیطی

قابل شستشو بودن

قیمت‌های ارزان و منصفانه

مقاومت در برابر کلیه عوامل محیطی از جمله نور آفتاب و گرد و خاک

قابلیت نصب و جدا کردن آسان از روی سطوح مختلف

معایب چاپ مش

با وجودی که مش می‌ تواند یک شیوه جدید جهت چاپ بر روی سطوح مختلف از جمله شیشه باشد، اما چند ویژگی منفی و معایب زیر را نیز دارد:

سازگار نبودن با جوهرهای مختلف

پیشگیری از تابش نور آفتاب به محیط اطراف

کور کردن نقطه دید برای نقاطی مانند پنجره‌ ها

دشواری انتخاب کردن جوهرهای مناسب جهت چاپ بر روی

امکان کنده شدن و پاره شدن پس از مراحل نصب

نداشتن قابلیت نصب بر روی سطوح ناهموار

نتیجه‌ گیری

در این مقاله برچسب مش شیشه و چاپ استیکر روی شیشه را بررسی کردیم. مش ها نمونه‌ های جدیدی از استیکرها هستند که با ساختار شبکه‌ ای تولید شده‌اند و نسبت به انواع دیگر استیکرها کاملاً متفاوت هستند. یک مش قابلیت طراحی برای کارهای مختلف در ابعاد و اندازه مختلف و همچنین چسباندن بر روی سطوح مختلفی مانند گچ، چوب، شیشه و غیره را دارد، یعنی می‌ توان گفت که راهی ساده، کم هزینه و آسان برای تبلیغات مختلف می‌باشد. با ما با با انواع برچسب مش شیشه، نحوه چاپ استیکر بر روی شیشه و غیره آشنا شوید. سپاس از همراهی شما، پرینت لوتوس اوقات خوشی را برای شما ارزو می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما