آموزش نصب مش روی شیشه به زبان ساده

نصب مش روی شیشه

آیا با نحوه نصب مش روی شیشه آشنا هستید؟ نکات مهم جهت نصب مش روی شیشه کدامند؟ امروزه تبلیغات از جمله فاکتورها و روش‌های بسیار مفید در پیشبرد اهداف تبلیغاتی و رونق به کسب و کارهای مختلف می‌باشد، به طوری که شیوه‌های بسیار متعدد و متنوعی برای این کار ابداع شده و هر کدام از آن ها متناسب با شرایط محیط می‌تواند گزینه ایده‌آل و مفید محسوب شود که از جمله آن نیز چاپ استیکر و مش بر روی سطوح مختلف از جمله شیشه می‌باشد. در واقع این روش جزو محبوب‌ترین راه‌ها و متریال‌های چاپ است که علاوه بر جنبه تبلیغاتی می‌تواند جنبه تزیینی نیز داشته باشد. در این مقاله آموزش نصب چاپ مش روی شیشه را بررسی می‌ کنیم.

مراحل نصب مش روی شیشه

گفتیم که تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف امروزه از راه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها نیز چاپ و تبلیغات به شیوه نصب مش و استیکر بر روی سطوح مختلف از جمله شیشه می‌باشد، یعنی شما با چاپ مش می‌توانید طی یک راه حل بسیار ساده و البته ارزان قیمت کسب و کار مورد نظرتان را بیشتر به مشتریان معرفی کنید، اما برای این کار شما باید بتوانید نکات مهم در نحوه نصب کردن را رعایت کنید تا مش به طرز صحیح و درستی بر روی سطح مورد نظر بچسبد، این نکات عبارتند از:

زیرسازی مناسب

اولین نکته در خصوص نصب مش روی شیشه این است که شما یک زیرسازی خوب برای آن انجام دهید، یعنی هر گونه کثیفی و آلودگی مانند وجود گرد و خاک، سیمان یا گاهی اوقات ناهمواری‌ها را از روی سطح مورد نظر را پاک کنید، چون در صورت هر گونه آلودگی بر روی سطوح چاپ مش به درستی انجام نمی‌شود، بنابراین هر چقدر هم کار چاپ مش با کیفیت خوب و بالایی انجام شود، باز هم احتمال کنده شدن آن زیاد است.

استفاده از سشوار مخصوص صنعتی

توضیح دیگر جهت چسباندن مش بر روی سطوح مختلف این است که شما از یک سشوار صنعتی مخصوص استفاده کنید، چون پس از آنکه مش را بر روی سطح بچسبانید، احتمالاً زیر آن حباب‌های زیادی ایجاد می‌شود که این حباب‌ها ظاهر نامناسبی به آن بخشیده و حتی ممکن است عمر مش را کوتاه کند، اما اگر از یک سشوار استفاده کنید، این حباب‌ها کاملاً از بین خواهند رفت.

برچسب مش

استفاده از مخلوط آب و کف

راهکار بسیار سازنده و مفید جهت چاپ مش بر روی سطوح، استفاده از مخلوط آب و کف است که با استفاده از آن شما به آسانی می‌توانید مش را بر روی سطح مورد نظرتان بچسبانید، به این شکل که ابتدا مقداری آب در داخل یک آب‌پاش بریزید، سپس چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و محلول به وجود آمده را خوب هم بزنید. حال می‌توانید مقداری از این محلول را بر روی سطح مورد نظرتان اسپری کنید، سپس مش را بر روی آن بچسبانید. پس از چسباندن مش حال از یک وسیله مانند کاردک، کارت عابر بانک و وسایل مشابه با آن استفاده کرده و آن را به آرامی بر روی مش بکشید. این کار را باید از قسمت مرکزی مش شروع کنید و کار به اطراف آن حرکت دهید، به این ترتیب هر گونه حباب در زیر مش از بین می‌رود و مش به خوبی بر روی سطح مورد نظر می‌ چسبد.

استفاده از پوشش سلفونی

اگر دوست دارید که مش مورد نظر شما مدت زمان زیادی برای شیشه بماند و عواملی مانند تابش آفتاب آن را از بین نبرد، در این حالت می‌توانید از یک پوشش سلفونی برای سطح کار استفاده کنید، به این ترتیب مش کاملا محافظت شده و عمر مفید آن بیشتر خواهد بود. البته مش‌هایی که به صورت پشت چسب‌دار هستند، یک محافظ دارند که آنها را در برابر آفتاب محافظت می‌کند و استفاده از یک پوشش سلفونی گزینه مازادی می‌باشد که محافظت آن را افزایش می‌دهد.

فراموش نکنید که یک مورد مهم در خصوص نصب مش روی شیشه وجود دارد و آن هم مهارت نصاب می‌باشد که از اصول اساسی چسباندن محسوب می‌شود، مثلاً ممکن است در برخی از قسمت‌ ها برآمدگی وجود داشته باشد، بنابراین اگر مهارت کافی برای چاپ مش نداشته باشید، ممکن است ظاهر کار جذاب نباشد و حتی در کوتاه مدت مش از روی شیشه کنده شود.

خصوصیت خوبی که مش نسبت به دیگر استیکرهای ساده دارد، این است که اگر آن را بر روی مکان‌ هایی مانند شیشه ماشین یا شیشه و درب مغازه‌ ها بچسبانید، هرگز مقابل دید شما را نمی‌ گیرد، حتی موجب می‌ شود که میزان نور وارد شده به داخل اتومبیل کمتر باشد. این گزینه برای مواقعی که وسیله شما بیشتر در معرض تابش آفتاب قرار دارد، اهمیت پیدا می‌کند یا مثلاً برای وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ های شهری موجب می‌ شود که مسافران آسایش و راحتی بیشتری داشته باشند. علاوه بر آنکه چاپ مش بر روی شیشه یک ظاهر منحصر به فرد و خاص برای آن به وجود می‌ آورد. حتی شما در صورت تمایل می‌ توانید این مش‌ ها را به صورت کاملاً سفارشی و با طرح‌ ها، تصاویر و ایده‌ های منحصر به فرد خودتان تهیه کنید که در چنین حالتی مش مورد نظر تنها اختصاص به شما خواهد داشت. یعنی امکان تولید هرگونه مش با طراحی‌ های ویژه و مختص به کسب و کارتان بدون هیچ گونه محدودیتی وجود دارد.

جمع‌ بندی

در این مقاله آموزش نصب مش روی شیشه را بررسی کردیم. مش ها از استیکرهای بسیار جذاب و البته پرطرفدار جهت نصب کردن بر روی سطوح مختلف مانند شیشه‌ ها هستند که از آنها می‌ توان علاوه بر جنبه تبلیغاتی برای بیان کردن علایق شخصی و سرگرمی استفاده کرد. در این خصوص شما باید بتوانید مش را به طرز درست و با رعایت نکات ریز و درشت آن بر روی شیشه بچسبانید، چون اگر نتوانید این کار را به درستی انجام دهید علاوه بر آنکه ظاهر کار زیبا نخواهد بود، از طرفی نیز در زمان کوتاهی کنده می‌ شود که این نکات و موارد مهم را توضیح دادیم. در وب سایت ما می توانید بیش تر با آموزش نصب مش روی شیشه و چاپ مش بر روی هر سطح دیگری آشنا شوید. و در رابطه با صنعت و حوزه چاپ، می توانیم پاسخ گوی همه سوالات شما باشیم. و در صورت نیاز جهت سفارش یا دریافت مشاوره با کار شناس مجموعه می توانید در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما