صفر تا صد آموزش نصب استیکر روی شیشه ماشین

نصب استیکر روی شیشه ماشین

آیا با نحوه چاپ استیکر بر روی شیشه ماشین آشنا هستید؟ نصب کردن و چاپ استیکر روی ماشین کار آسانی است و تنها کافی است که شما روش آن را بدانید که به این ترتیب می‌ توانید با هزینه ای ارزان پیام‌ های تجاری خودتان را به مشتریان انتقال دهید، حتی در این خصوص می‌ توانید مکان نصب کردن استیکرها را نیز عوض کرده و در صورت نیاز آن ها را از روی شیشه خودرو بردارید، بدون آن که هیچ گونه اثر و ردی از آنها باقی بماند. در واقع این ویژگی‌ ها موجب شده است که چاپ استیکر روی ماشین رواج پیدا کرده و افراد زیادی نیز از آن استقبال کنند. در این مقاله آموزش نصب استیکر روی شیشه ماشین را بررسی می‌ کنیم.

مراحل آموزش نصب استیکر روی شیشه ماشین

اگر به دنبال آموزش نصب استیکر روی شیشه ماشین هستید کار چندان دشواری ندارید، چون نصب کردن استیکر برای شیشه ماشین طی ۷ مرحله زیر انجام می‌ شود:

  • تمیز کردن سطح خودرو

برای اینکه از نصب کردن استیکر بر روی شیشه نتیجه بهتری به دست بیاورید، حتماً باید پیش از نصب سطح مورد نظرتان را تمیز کنید، ترجیحاً این کار را با استفاده از الکل انجام دهید. با انجام دادن این کار هر گونه باقی مانده ضایعات و برآمدگی‌ ها در زیر استیکر برطرف شده و یک سطح کاملاً صاف ایجاد می‌ شود، چون عدم نظافت کردن سطح موجب می‌ شود حباب‌ هایی ایجاد شود و این حباب‌ ها از چسبیدن درست و دقیق استیکر پیشگیری کنند. البته برای تمیز کردن این سطوح دور پاک کننده‌ های آمونیاکی را خط بکشید، چون این پاک کننده‌ ها گازی ساطع می‌ کنند که می‌ تواند زیر استیکر حباب به وجود بیاورد که به مرور زمان از میزان چسبندگی استیکر کم خواهد کرد. در صورتی که سطح مورد نظر ناهمواری زیادی دارد، می‌ توانید در این حالت از موادی مانند سمباده یا پولیش استفاده کنید، البته دقت داشته باشید که به رنگ خودرو آسیب نزنید، پس از آن نیز با استفاده از یک پارچه کاملاً تمیز سطح را پاک کرده و خشک کنید.

  • ساخت محلول

پس از آنکه سطح مورد نظر شما آماده شد، حال نسبت به ساخت محلول جهت چسباندن استیکر اقدام کنید، البته برای این کار به ظرف و ظروف یا محلول خاصی نیاز ندارید و تنها کافی است که یک قوطی اسپری را پر از آب کرده و سپس چند قطره از مایع ظرفشویی را به داخل آن اضافه کنید، به همین سادگی محلول مورد نظر آماده شده است. این محلول می‌ تواند از چروک شدن استیکر در حین چسباندن و ایجاد هرگونه حباب یا هوا زیر برچسب پیشگیری شود، خیسی که از این محلول آب و کف به وجود می‌ آید، حتی در کندن برچسب و نصب کردن استیکر جدید به شما کمک خواهد کرد.

مراحل نصب استیکر رو شیشه ماشین

  • موقعیت یابی

مرحله بعدی طی فرایند چاپ استیکر بر روی ماشین این است که شما بتوانید مکان مناسبی را جهت نصب و چاپ استیکر روی ماشین پیدا کنید. در این مرحله علاوه بر دقت در نحوه چسباندن باید دقت کافی در انجام آن نیز داشته باشید تا یک استیکر کج و معوج به دست نیاید، برای دستیابی به چنین وضعیتی نیز شما باید وضعیت استیکر را برای موقعیت‌ های کاملاً مختلف مورد ارزیابی قرار دهید، مثلاً از یک نفر بخواهید تا کمی دورتر از شما بایستد و برای قسمتی از اتومبیل که جهت نصب استیکر انتخاب کرده‌ اید نظر بدهد. اگر هم خودتان به تنهایی می‌ توانید این کار را انجام دهید، حتماً با استفاده کردن از وسایلی از جمله نوار چسب های کاغذی ابتدا استیکر مورد نظر را بر روی شیشه ماشین فیکس کرده، سپس از دور آن را مورد بررسی قرار دهید، وقتی که اطمینان پیدا کردید، محل دقیق نصب کردن را با کمک یک خط‌کش علامت گذاری کرده و سپس برچسب را بر روی آن قرار دهید.

  • جدا کردن لایه استیکر

پس از انجام مکان یابی در این مرحله باید پوسته یا لایه محافظ استیکر را از آن جدا کنید، برای این کار نیز دقت کافی داشته باشید دستتان به قسمت‌ های چسبناک استیکر نخورد.

  • نصب استیکر از بالا به پایین

پس از آن که لایه محافظ استیکر را جدا کردید، حال مقداری از محلول آب و کف را بر روی سطح مورد نظر اسپری کرده، سپس استیکر را با دقت بالایی از قسمت بالا به طرف پایین و با صبر و حوصله بچسبانید. اجازه دهید که برچسب مورد نظر بر روی محلول اسپری شده یک حالت لغزندگی پیدا کرده و کاملاً شناور شود.

  • تخلیه کردن سطح زیر برچسب

در این مرحله از نصب باید کف و ذرات آبی که زیر استیکر باقی مانده است را تخلیه کنید که برای آن استفاده از عابر بانک، کارت ویزیت یا یک کاردک کارساز است. عملیات تخلیه کردن آب و کف نیز حتماً باید از مرکز برچسب مورد نظر شروع شود و شما با اعمال کردن فشار مواد اضافی که زیر آن جمع شده است را به قسمت بیرون هدایت کنید. اگر بتوانید با دقت و حوصله این کار را انجام دهید، برچسب شما ظاهر زیباتری خواهد داشت و بدون هیچ گونه چین و چروکی بر روی اتومبیل نصب می‌ شود.

  • جداسازی قسمت‌ های اضافه

در نهایت شما باید بخش‌ های اضافی که از استیکر بر روی سطح مورد نظر باقی مانده است را با حوصله و به آرامی جدا کنید، البته مراقب باشید در هنگام جدا کردن این قسمت‌ های آسیب دیده استیکر مورد نظر دچار خراش یا آسیب نشود. این حساسیت حتی در خصوص بدنه خودرو نیز وجود دارد.

نتیجه‌ گیری

با تشکر از همراهی شما مخاطب ارجمند، در این مقاله آموزش نصب استیکر روی شیشه ماشین را بررسی کردیم. نصب کردن استیکر بر روی سطوح مختلف از جمله بدنه خودروها کار آسانی است و در این خصوص تنها کافی است که شما با کمی دقت و حوصله مراحل ذکر شده درباره را پشت سر بگذارید. اگر خودتان مهارت لازم برای این کار را ندارید، می‌ توانید از یک فرد ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا چسباندن استیکر روی ماشین را برای شما انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه صنعت چاپ و یا ثبت سفارش، می توانید با کارشناس مجموعه از طریق فرم تماس یا ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما